Mamma-bebis yoga

Läk och bli stark efter graviditet & förlossning

På detta pass så yogar du tillsammans med ditt barn.


Efter en graviditet och en förlossning så är det skönt att komma i kontakt med sin kropp, andning och närvaro igen.

Även att träffa andrar kvinnor med barn runt samma ålder.
Mamma- bebis yoga är ett bra och skönt sätt att komma igång med hela kroppen och stärka din muskulatur på ett säkert sätt.

Yoga och andningen hjälper kroppen att bli stark och smidig igen på ett mycket skonsamt sätt. 

Mor och son på yogamatta

Det viktigaste den första tiden är att återhämta och läka.

Leder och ligament är fortfarande mjuka och uppluckrade ca 3-5 mån efter förlossning.

Så det är viktigt att först stärka upp bäckenbottenmuskulaturen så den kan hålla upp bl.a. bukmuskulaturen när du sedan börjar arbeta med resten av kroppen- allt tar sin tid

Därför ligger mycket fokus på övningar som är stärkande för bäckenet, ryggen och axlarna. Detta i lugnt tempo tillsammans med andningen för att successivt återfå kraft, styrka och energi.

Ingen förkunskap av yoga behövs och vi arbetar i sköna och enkla rörelser som du kan göra tillsammans med ditt barn om hen är vaken.

Detta ska vara en mysig tid för dig och ditt barn, helt utan prestation

 

Torsdagar 11.00  ses vi- 

Du måste boka din plats i förväg då vi har en Covid-anpassad miljö

Vid mindre än 4 st bokningar ställs passet in

Investering 

10 st klippkort- 

1500kr

Mor och barn
Mor som gör yoga med barnet